söndag 10 februari 2013

Crochet grandma jacket!


På hemvägen från Freeport körde jag om Ubbhult och stannade i Stjernboden. Var lite nyfiken om de hade fått in något, sen jag var där sist och fyndade Jacquard jumper och Disobedient jumper. Det fanns bara några få Mollysar, men snart kommer det en stor beställning. Där hängde Crochet Grandma coat, i chalk, det var verkligen kärlek!! Den ser vit ut på bilden men den är chalk, tror den kommer passa till mycket. På tvättrådslappen var det en balja med kors över, googlade och såg att det var kemtvätt på den. Funkar det inte att tvätta den på fintvätt 40grader? Den är så ljus och behöver tvättas lite då och då!


Jag har fått upp ögonen för Batallion of Saints jacket. Läste hos Shoppaholic att den var större, men jag är ju stor. Är det någon som har provat den som är i min storlek? Jag har beställt en 3a, men nu är jag jätteorolig att den inte passar, tänk om jag inte kan knäppa den?! Skulle kanske tagit en 4a?

4 kommentarer:

  1. Den ser verkligen fin ut den jackan. Även den goa koftan är nog användbar.Är den av bomull? Kanske ett handtvättprogram på tvättmaskinen skulle kunna fungera? Jag vet inte men annars så får det bli kemtvätt. Hälsningar Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Oi, så spennende! Jeg også ønsker meg den, men det er så vanskelig når man ikke har prøvd den.. Det skal bli spennende å se deg i den:) Håper den passer! Du var ihvertfall fin i grandma jakken:)
    klem

    SvaraRadera
  3. Hei
    Jeg har også bestillt den ....og venter med lengsel . Har bestillt en str 3 , men er redd den blir for stor. Vi får krysse fingrene på at jakkene våre passer. Grandma jakken var veldig fin, og regner med at du kan veske den selv.
    Klem

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så fint ! Undrar vilken storlek har du på koftan? Är sugen att beställa en :) men är jätteosäkert ang storleken ;((
    Kram, Magdalena

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina